Allroad 12 okt Putten

Gepubliceerd op 17-10-2013 door Peet van Dam in 2013

Zaterdagochtend 06.00. We zijn wakker. Wie had gedacht dat we het leuk zouden gaan vinden om zo vroeg op te staan op je vrije zaterdag. Wij zijn er klaar voor .... De motoren zijn er klaar voor. Op weg naar Putten. Naar de Arjan Brouwer Allroad dag. Bij aankomst staat de koffie klaar met een broodje. We melden ons aan en drinken een bakje koffie. De motoren rijden binnen en om 08.15 is er de briefing en daarna gaat ieder naar zijn groep. We rijden als eerste groep weg en komen al snel op de onverharde wegen. Door de afgelopen regen waren er soms redelijke natte plekken. Voor iedereen even wennen en an een paar kleine valletjes kreeg iedereen het snel onder de knie. We vermaakten ons goed en de route was mooi en het weer droog. De lunch stond klaar bij de "Pieper" . Na het brrodje frikandel en cola ging het al snel weer verder. Hier hebben we mooie lange onverharde trajecten waarbij de snelheid omhoog liep. Bij terugkeer stond de BBQ al klaar en genoten we van brrodje Hamburger. Bij een glaasje en broodje praten we de dag met de mederijders nog eens door. Het was een fantastische dag en hebben we nog meer vertrouwen in het Allroad rijden.

 


Final Odessa the movie

Gepubliceerd op 04-09-2013 door Peet van Dam in 2013


Olieverbruik (6) The End

Gepubliceerd op 30-08-2013 door Peet van Dam in 2013

Na de laatste nieuwe onderdelen in het blok was er nog steeds het olieverbruik. Alle onderdelen van zuiger tot klepseal is vervangen. Waar komt het olieverbruik vandaan? Voor een afgebroken beugel was ik bij Bas (Hyperpro Alphen) en hij vroeg hoe het was met het olieverbruik. Slect zei ik, nog steeds veel. Hij vermelde dat hij de vorige keer nogal wat olie in mijn luchtfilterhuis zag zitten. Samen met een klant van Bas (voormalig automonteur) hebben we het filter opengemaakt en inderdaad daar kwam olie uit. Tevens was het luchtfilter aardig vuil (dit is zachtjes uitgedrukt). Bas had nog een passend luchtfilter en dit direct gemonteerd. De olie in het luchtfilterhuis komt via de carter ontluchting in het luchtfilterhuis waarna het door een afvoer slangetje wordt afgevoerd. Door de hoge carterdruk komt er olie mee. Dat houdt in dat er teveel olie in het blok zit. Dat is tegenstrijdig met het hoge olieverbruik. Diezelfde week vertelde ik het een kennis (met technische kennis) en hij vermelde dat de motor werkte met Dry sump olie systeem en dat dit moeilijk te peilen is. Na wat zoeken op internet kwam ik de volgende tekst tegen op wikipedia:

Een dry-sumpsysteem (letterlijk: droog cartersysteem) is een smeersysteem voor viertaktmotoren waarbij de smeerolie in plaats van in het carter in een aparte tank of in de framebuizen wordt meegevoerd.

Dit heeft als voordeel: geen (kwetsbare) carterpan onder het blok en een grotere bodemvrijheid. Daarom wordt een dry-sumpsmeersysteem vaak bij motorfietsen toegepast. Ook bij raceauto's wordt bij voorkeur een dry-sumpsysteem gebruikt, om twee redenen:

  1. de motor kan door het ontbreken van de oliepan lager in het chassis gehangen worden, hetgeen aerodynamische voordelen heeft,
  2. geen probleem met "klotsende" olie in de carterpan. Door de optredende g-krachten wordt de olie tegen de wanden van de carterpan gedrukt en komt de aanzuigmond van de oliepomp droog te staan.

Er zijn echter ook nadelen: er zijn in het algemeen twee oliepompen nodig: een in de olietank en een onder in het motorblok. Bovendien is het peilen van de olie niet altijd eenvoudig, vooral als het motorfietsframe als olie-opslag dient.

Mat name de laatste regel was wel van toepassing. De XT heeft het frame als olie opslag. Dit vraagt om verder te zoeken naar de oorzaak cq oplossing. Verder zoeken op hoe olie te peilen. Ik weet dat het na het rijden direct peilen is. Maar dat is dus nog niet betroubaar genoeg

Allroad Maniacs:

Als de motor stationair draait dan gaat de olie uit de framebuis en uit het blok een evenwicht vormen (als het ware 2 vaten), waardoor de olie op het goede pijl komt. Het maakt dan niet uit of je net gereden hebt of niet. gewoon eerst 5 minuten stationair laten lopen en dan krijg je een betrouwbare meting.

Na dit alles te hebben gelezen wat getest met oliepeilen. Na aankomst van een rit nog even wat gas geven en direct poeilen. Bijna een droge peilstok. Daarna stationair laten draaien en peilen. Daar was de olie weer op de peilstok.

De motor gebruikte dus geen olie maar had juist teveel olie wat resulteerde in de witte rook tijdens het starten en de zwarte rook tijdens het gas loslaten. Het blok wilde het teveel olie kwijt ........

Conclusie: geen olieverbruik maar teveel olie.

Nu na een week op de juiste manier olie peilen is het olienivo constant en geeft het een betrouwbare weergave van het olienivo.

 


Motor Adventure 1984

Gepubliceerd op 12-05-2013 door Peet van Dam in 2013

1984 hebben we samen onze enigste motorvakantie gehad. Er is in al de jaren wel wat veranderd in motorkleding en bepakking. Waterdichte tassen waren er niet en motorkleding hadden we niet. Alles achterop en rijden maar. Nu bijna 30 jaar later gaan we samen ons tweede motor avontuur beleven.

Dat is te volgen in een aparte blog: Rotterdam naar Odessa.

 

 

 

 


Laatste check up

Gepubliceerd op 11-05-2013 door Peet van Dam in 2013

De route in de Garmin Montana gezet. Maarrrrr het geheugen is bijna vol! Gelukkig kan er een geheugenkaart in. Vandaag maar even langs Waypoint om het geheugen uit te breiden. Kan ik ook even aangeven dat ik steeds een vervelende "waarschuwing" krijg over de accu dat die niet van Garmin is. Je kan dan ook direct niets meer zien. Voordat ik naar Waypoint ga eerst even langs Benjan motoren om de voorvork keerringen te bekijken of ze nog goed zijn. Deze zijn gelukkig nog goed en na een bakkie koffie en praatje over het olieverbruik rij ik naar Moordrecht. Hier de geheugenkaart aangeschaft en na vermelding van de "waarschuwing" krijg ik direct een nieuwe accu met de mededeling kijk maar of de "waarschuwing" weg is en dan is het goed. Top service bedankt Waypoint (en de "waarschuwing" is weg). Nu nog even voor laatste check naar Hyperpro Alphen. De schokbreker heeft een service beurt gehad en het binnenwerk is aangepast. Nu nog even afstellen met volle bepakking. Bij Hyperpro aangekomen zie ik bekende motoren staan. Ik herkende ze van plaatjes van ADVrider forum en wel het Sibersky Extreme 2012 trip. Geir Stormoen, Walter Colebath, Terry Brown en ook Mike Garbe van wie ik zijn motor heb vervoerd naar Kazachstan. Het was een leuke ontmoeting met mannen met heel wat allroad ervaring.


Olieverbruik (5)

Gepubliceerd op 11-05-2013 door Peet van Dam in 2013

Vanochtend naar Benjan Motoren om het olieverbruik te bespreken. We starten de motor en laten hem even draaien om warm te worden. Jan geeft gas en houdt zijn hand achter de uitlaat. Dit nog een keer met een witte doek en die is na paar keer gas geven geheel zwart ..... verbrande olie. Na de laatste reparatie is de cylinder en zuiger vernieuwd en zijn standaard. Hier komt het verbruik niet vandaan. Dan moet het uit de kop komen. Jan gaat het nazoeken in de technische boeken. Eerst gaan we op reis naar Odessa en nemen een litertje extra olie mee. Bij terugkomst gaan we verder met zoeken.....

wordt vervolgd


Olieverbruik (4)

Gepubliceerd op 10-05-2013 door Peet van Dam in 2013

Na de hersteloperatie van de cylinder is het verbruik niet echt minder geworden. We gaan binnenkort weg en we nemen maar extra litertje olie mee en bekijken het na terugkomst verder.........


Allroad training certificaten

Gepubliceerd op 10-05-2013 door Peet van Dam in 2013

In 2011 hebben we diverse cursussen gevolgd. Op die dagen hebben we veel geleerd hoe de motor te beheersen in verschillende omstandigheden. De eerste cursus was bij de KNMV op het traningscentrum in Leleystad. Dit is een cursus waar de nadruk ligt op beheersing op de verharde wegen. In datzelfde jaar hebben we de beginners en middencursus bij Arjan Brouwer gevolgd. Deze cursus is om kennis te maken met het overharde pad. In 2012 hebben we geen cursus kunnen volgen door de ongelukkige val van Janny. Inmiddels vele kilometers onverhard verder waren we nog niet op elk terrein zeker. Op de motorbeurs 2013 kwamen we de stand tegen van Motorcursussen.nl . We heben een goed gesprek gehad en ons ingeschreven voor de cursus Allroad. Deze is inmiddels achter de rug en we kunnen nu zeggen dat we in elk terren zeker zijn. Dat wil niet zeggen dat we nu alles perfect doen maar we weten wel hoe het moet en het vertrouwen groeit na elke gereden kilometer.....

Binnenkort gaan we al het geleerde in de praktijk brengen ...........


Hyperpro Service

Gepubliceerd op 30-04-2013 door Peet van Dam in 2013

De vering moet nog worden afgesteld op volle bepakking. We bellen met Bas van Hyperpro Alphen en kunnen langs komen. We pakken onze tassen met wat we denken onderweg nodig te hebben. We zetten alles vast op de motor en rijden naar Alphen ad Rijn. Het is een mooie dag om een stukje te rijden. De motor van Janny had nog al eens last van instabiliteit. Bas geeft ons een bakje koffie en kijkt en neemt de motor van janny onderhanden. Daarna is mijn motor aan de beurt. Deze staat redelijk ingesteld. Maar Bas vraagt hoe lang de schokbreker er onderzit en dat is vijf jaar. Bas adviseert om de schokbreker te laten servicen waarbij hij het bereik van de schokbreker ook wil aanpassen waardoor hij fijner is af te stellen. De koffie is op en de afspraak is gemaakt en wij rijden naar de bollenvelden om te genieten van de kleuren en het mooie weer. Thuis aangekomen geeft de motor van Janny meer zekerheid en rijdt stabieler op de weg.


Allroad cursus april 2013

Gepubliceerd op 30-04-2013 door Peet van Dam in 2013

Zaterdagochtend 06.30 de wekker gaat. Vroeg voor een zaterdag...... Na het ontbijt naar Den Haag waar Stephan & Nikki van motorcursussen.nl ons opwachten. na de ontvangst met koffie begint de dag met theorie. Na een klein uurtje gaan we op de motor naar de parkeerplaats van een voetbalvereniging. Hier doen we onder begeleiding van Nikki de warming up en wat kleine behendigheids oefeningetjes. Al snel kruisen we op de snelweg naar Brabant stephan voorop dan zes deelnemers en achteraan Nikki. Nu begint du cursus pas echt. We krijgen een oortje in, de banden worden op spanning gebracht voor onverhard en daar gaan we. Er worden korte stukjes gereden waarna een instructie volgt hoe te rijden. We komen bij ee klein stukje mul zand waar we leren hoe daar door te komen en hoe daar vanuit weg te komen. Hier krijgen we handige tips waar we wat aan hebben en rijden nu met een lach door het zand. Het is een mooie dag om te rijden een stralend blauwe lucht en 10 graden. Tijdens de lunch genieten we van een traditionele uitsmijter. Maar niet te lang want we willen weer rijden. Remmen niet geheel onbelangrijk op het onverhard wordt getrained en ook hier tips en staan we sneller stil. dan volgt er een uitdagende afdaling. Redelijk steil en mul zand. We verleggen weer de grens en dalen met goed gevolg af. Er volgen vele onverharde wegen met diverse ondergronden van nat, zand en gravel. Als toetje mogen we ook nog een steil stukje omhoog. Maar na alle instructies van de dag is het een eitje en rijden we ontspannen omhoog. Stephan & Nikki bedankt.

Voor een goede indruk van de dag kan je onderstaande film bekijken.


Workshop sleutelen

Gepubliceerd op 13-04-2013 door Peet van Dam in 2013

Over enkele weken gaan we onze trip van Rotterdam naar Odessa rijden. In zijn geheel zal het ongeveer 7.000 km zijn. We straten dan ook met nieuwe banden, olie en ketting & tandwielen. Graag weten we ook hoe het een en ander in elkaar zit. Donderdag avond gaan we samen sleutelen onder de supervisie van jan Breedveld (Benjanmotoren) . Om kwart voor zeven worden we ontvangen met koffie en rijden we de motor op de brug. Mijn XT staat er nog wegens een nieuwe zuiger. Janny begint om de bougie te vervangen waarna we doorgaan met het voorwiel en voorzien deze van nieuwe binnen & buitenband. We kijken even naar de remblokken maar die zijn nog zo goed als nieuw. Om de olie te verversen halen we de carterbescherming eraf en laten we de olie uit de motor lopen. Oliefilervervangen en na een tijdje de nieuwe olie er weer in. Achterwiel gedemonteerd en met de banden reparatie set die we meenemen de achterband van de velg gehaald. Gelukkig had Jan wat tips..... Ook hier nieuwe binnen en buitenband gemonteerd.  Achter zijn de remblokken vervangen. Dat was even werk voor Jan want ik had de "shim" iets beschadigd ....... Het achterwiel weer gemonteerd waarna ketting en tandwielen zijn vervangen. Bijelkaar toch een aardig avondje geworden. Om negen uur sluiten we de deur achter ons. We bedanken Jan voor de Tips die we hopelijk niet hoeven te gebruiken. 


Olieverbruik (3)

Gepubliceerd op 13-04-2013 door Peet van Dam in 2013

De nieuwe cylinder is geplaatst en de standard zuiger past. het motorblok zit weer in elkaar. Nu krijgt hij nog nieuwe banden & ketting en tandwielen. Ik hoop binnenkort te kunnen testen of alles goed werkt.


Olie verbruik (2)

Gepubliceerd op 06-04-2013 door Peet van Dam in 2013

Olie verbruik (2)

Vandaag de nieuwe zuiger binnen. Maarrrrrr ....... die past niet. We besluiten over te gaan op plan B. Er komt een nieuwe cylinder (gebruikt 18.000km) . Daar past een originele standaard Yamaha zuiger in. We hopen dat donderdag alles weer inelkaar zit. We gaan deze dag ook onder andere nieuwe banden, nieuwe ketting & tandwielen monteren.


Olie verbruik (1)

Gepubliceerd op 28-03-2013 door Peet van Dam in 2013

Olie verbruik (1)

Vorig jaar is het motorblok van mijn XT600E na 76.000 km gereviseerd. Nu ruim 4.000 km later is er een vrij hoog olieverbruik wat gezien de revisie niet zou mogen gebeuren. Na laatst ruim halve liter te hebben bijgevuld naar de motorzaak gegaan. Met jan (Benjan Motoren) alles te hebben doorgenomen moet het we de olieschraapveer zijn. Hij staat nu uitelkaar en de zuiger is terug naar de leverancier. Hier heeft men de zuiger met speciaal meetapparatuur de zuiger nagemeten. Nu blijkt de groef van de olieschraapveer niet goed te zijn waardoor deze niet goed functioneert en dus olieverbruikt. Het wachten is nu op een nieuwe zuiger welke eerst wordt nagemeten en dan gemonteerd. Ik hoop er volgende week weer mee te kunnen rijden.


XYZ Imaging

Gepubliceerd op 11-03-2013 door Peet van Dam in 2013

In het Kerstpakket van afgelopen jaar zat een hotelbon. In januari hebben we daar een weekendje voor uitgekozen. Lekker op de motor, lekker eten & slapen en weer lekker op de motor weer terug....... De datum: 9 en 10 maart dan moet het toch wel weer beetje goed weer zijn. Via Sjaak Lucassen kwamen op het spoor van een bijzondere fotostudio. In deze studio worden 3D beelden gemaakt. Deze beelden kunnen op een website worden gebruikt. Ook is het mogelijk om ze als app op je smartphone te laten zien. Ik heb direct contact gezocht en men deed mij een mooi aanbod voor twee motoren. We moesten daarvoor naar de studio in s'Hertogenbosch komen. Even in de agenda gekeken en zaterdag 9 maart afgesproken. Dan kunnen we na de photoshoot lekker binnendoor naar Rijssen waar we dat weekend een Hotel hadden geboekt. Allemaal leuk bedacht en gepland maar het weer werkte niet mee. De weersvoorspelling voor zaterdag was regen. De motoren waren schoon en wilde we ook zo houden. Een eigen rijder die vaak voor ons rijdt gebeld of hij ons wilde brengen. Dat wilde hij wel. Jack (Davetrans) nog bedankt.  Zaterdagochtend dus de motoren in de bus en naar s'Hertogenbosch. We werden ontvangen met koffie en een uitleg over hoe het allemaal werkt. Tom doet het technische en Paulette het commerciele. De motoren werden om de beurt op de draaischijf geplaatst waarna de 25 camera's hun werk deden. Bij een bakje koffie hebben we nog even nagepraat en daarna zijn we ons gaan aankleden. Het regende nog steeds dus alles wat we hadden aangetrokken.

De route ging over vele binnenwegen van s'Hertogenbosch naar Rijssen. Een goede 180 kilometer. En het regende nog steeds. Om iets na vijf uur komen we aan bij het Hotel. Nat nat en nat.........We hebben alles te drogen gehangen en de kachel opgestookt. Om even bij te komen en warm te worden de roomservice een groot portie bitterballen laten brengen. Na een beetje te zijn bijgekomen zijn we naar het restaurant gegaan. hier lekker gegeten en zaten bij het raam. En het regende nog steeds. hierna lekker op de kamer TV gekeen en voor het slapen gaan nog even naar buiten gekeken: het regende nog steeds. Volgens het KNMI was deze dag de eerste dag in de geschiedenis dat het in heel Nederland 24 uur overal heeft geregend.

Na een goede nachtrust de gordijnen geopend..... SNEEUW. Dat zat al helemaal niet in de planning. Sneeuw en min 5 graden. We wilden toch echt onze route rijden dus na het ontbijt de motoren opgepakt en starten........ Dus niet. Er was water in mijn contactslot gekomen en dat was bevroren. Sleutel warmen en slot ontdooien. Na een paar minuutjes strate ook mijn motor. In de nacht was de regen over gegaan in sneeuw en er lag toch een paar centimeter. Het geheel gaf toch een mooi beeld. De bossen en landerijen wit en daar rij je in alle rust met de motor door. Wat is dan motorrijden mooi. Wel beetje fris maar mooi. Door het Sallands heuvellandschap, De Veluwe en als laatst de Utrechtse Heuvelrug. Om op te warmen hebben we 3 stops gehad en rijden om iets over vijf uur weer onze woonplaats in.

En nu afwachten op het resultaat. Wordt vervolgd......


Bikkelrit 2013

Gepubliceerd op 08-03-2013 door Peet van Dam in 2013

Zaterdag 16 februari 2013 - Bikkelrit - Motorsideroads

In 2011 (foto rechts) hebben we voor het eerst de Bikkelrit meegereden. Die dag was een stralende winterse dag. In 2012 zijn we door omstandigheden (gebroken been Janny) niet geweest. Dat jaar was het echt winters winter weer en men is toen niet ver gekomen. Er lag sneeuw en alles was bevroren. Voor 2013 hebben we ons weer opgegeven. De afgelopen tijd heeft het eerst veel geregend. hierna kwam de vorst. De laatste dagen is de dooi ingetreden. Wat kunnen we verwachten van de wegen met name de onverharde .... Zaterdag vroeg op en op weg naar Echt. Om iets na negen rijden we het erf op. Iedereen is bezig zich voor te bereiden op de rit. Even aanmelden en daarna ons rijklaar inpakken. Er waren wat vroege rijders waarna de groep met Ad vooraan vertrok. Wij reden samen achter de groep.
Na het verlaten van het erf reden we al snel onverhard. Er waren veel plassen welke nog stukken ijs bevatten. De bovelaag was een soort natte slurrie. Daaronder was de grond nog hard. Het was goed opletten en af en toe glijden in plaats van rijden. Al snel waren we wel gewend aan de omstandigheden en kou die rond het vriespunt lag. Het Limburgs landschap wisslde van bos in landbouw en dan weer weilanden. In Roermond kwamen we de groep tegen en zijn we even mee op gereden. Na een korte stop splitste de groep zich. Het zijspan kon niet overal komen. Wij reden vanaf hier naar de lunch waar heerlijke broodjes en warme koffie op ons wachtte. Bij de lunch was even tijd om nader kennis te maken met de andere rijders. Al snel kriebelde het alweer en zaten we weer op de motor naar het pontje van Kessel. Hier verlaten we de groep omdat we een toiletstop moeten maken. We vinden deze bij de plaatstelijke Mac. (niet lekker wel handig). Omdat het vrij intensief rijden is slaan we het noordelijke stuk over. We zitten al snel weer op de route en zien nog maar twee motorsporen voor ons. We rijden achter de vroege rijders. We rijden toch wel wat natte stukken maar komen overal goed door. Een stukje was echt ploegen maar weer gelukt.... Het laatste stukje lekker uitgewaaid langs het kanaal. Rond drie uur arriveerden we bij de Bikkelbar. Hier zaten de eerste twee rijders al lekker bij de kachel. Bij binnekomst werd er gevraagd of Janny de duo was bij mij achterop de motor. Waarop janny antwoorde dat zij haar eigen motor heeft en zelf heeft gereden... In deze omstandigheden een hele prestatie voor iedereen. Deze dag gaat de boeken in als een van de beste rijdagen. We genieten als we ons eigen tempo aanhouden en dan maakt het weer of weggesteldheid niet uit.
Mederijders en Ad bedankt voor de TOP dag.


Voorbereiding 3D photoshoot

Gepubliceerd op 07-03-2013 door Peet van Dam in 2013

XYZ Imaging

Via Sjaak Lucassen ben ikin kontakt gekomen met een fotostudio die 3D foto's maakt van grote objecten. Onder andere auto's en motoren. zaterdag gaan we naar s'Hertogenbosch om van onze motoren een 3D foto te laten maken. Vandaag de motoren beetje schoongemaakt en de bepakking op de motoren vastgemaakt. Ze komen dan ook in vol ornaat op de foto. Als het zaterdag niet droog is hebben we al vervoer geregeld met een busje..... Jack vast bedankt!

 

 


 

 


Vision X Solstice

Gepubliceerd op 04-02-2013 door Peet van Dam in 2013

02 januari

Het is een mooie donkere winteravond. Tijd om te kijken naar de laatste modificatie. De XT heeft niet de geweldigste lichtopbrengst. Om dit te verbeteren hebben we bij Adventure-Spec een set Vision X Solstice gekocht. Twee led lampen per motor voor extra lichtopbrengst. Ik had de dag ervoor al iets gezien maar in het echte donker is het pas goed te zien.

Er is maar een woord voor: gigantisch !!

Bekijk de testfilm dan zie je pas het echte verschil.


Bezoekers website

Gepubliceerd op 03-02-2013 door Peet van Dam in 2013

01 februari 2013

De statisteieken van de eerste maand januari staan op 4032 unieke bezoekers ! We willen hierbij dan ook alle bezoekers bedanken voor het bezoek. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een vernieuwde website met Facebook integratie.

We nodigen hierbij iedereen uit om door de website te surfen en daar waar mogelijk een reactie te geven.

Janny & Peet


De start van een nieuw jaar

Gepubliceerd op 03-02-2013 door Peet van Dam in 2013

Januari 2013

Deze maand is er sneeuw gevallen. In een korte tijd een aantal centimeters. Met de sneeuw kwam ook de vorst. Zondag 13 januari was een mooie winterse dag. Motorpak aan en rijden maar. Het was een noord oostelijke wind. En om naar ons rondje Brabant te gaan hadden we pal de wind tegen. KOUD ..... We rijden door en beginnen aan ons vertrouwde rondje. We weten dat de onverharde wegen elke keer weer anders zijn. Maar nu was het te erg. Door de vele regenval en het oogsten van de boeren waren grote diepe sporen getrokken die nu hard bevroren waren. In de sporen was het vele water tot ijs geworden. Na enkele wegen te hebben geprobeerd zijn we neergestreken op een terras in Haghorst. In de zon met een kom warme erwtensoep en uitzicht op de sluizen en het kanaal. Na wat opgewarmd te zijn besloten we om naar huis te gaan. Dat was nog kouder ......... Bij terugkomst thuis dacht ik : heerlijk wat een lekkere warme vloer.... en we hebben geen vloerverwarming!  

De enigste foto die is gemaakt is van de soep!

 

 


www.yamaha-motor.eu/nl/index.aspxwww.sony.nl/electronics/actiecamera/t/actiecamerahyperpro.com/nl/www.rayz.nlwww.motortrails.nl/Navigatie/Home/Home.aspwww.wesselskarikaturen.nl/cardosystems.com/www.adventure-spec.com/www.haanwheels.comgiantloopmoto.comhjchelmets.com/hjca/en.reifenwerk-heidenau.com/modules/reifenliste/view.php?point=2&rtyp=10&profil=162&pic=99www.motorkledingcenter.nlwww.webstudio88.nl/